Erik Schoppen - 23 september
15:30 Computer Lokaal - 's-Hertogenbosch


Erik Schoppen (1968) is een open minded en enthousiaste persoonlijkheid die zich inmiddels heeft bewezen in een aantal relevante werkvelden. Zo is in 2010 is zijn (gezamenlijke) bewerking uitgekomen van de Benelux-editie van Strategisch merkenmanagement (Kevin Lane Keller). Hij is afgestudeerd aan de Academie Minerva in Groningen en behaalde zijn masters in Advanced Studies in New Media de Hanzehogeschool Groningen. Tijdens zijn studie onderzocht hij de effecten van de opkomende digitale media op merken en hun (online) communicatie.

In 2003 is hij medeoprichter van Miazo, een globaal opererend strategisch brand design- en vertaalbureau dat werkt voor nationale en internationale ondernemingen. Hier adviseert hij ondernemingen over hun merkidentiteit, merkportfolio, groeistrategie en positionering. Sinds 2005 is hij verbonden aan de Hanzehogeschool. Hier doceert hij binnen de specialisatie brand- & designmanagement de vakgebieden merkstrategie, -communicatie en -interactie, strategisch merkenmanagement en neurosciences (cognitie, perceptie en gedrag). Naast zijn design-, docent- en merkadviseurschap geeft hij regelmatig lezingen over zijn vakgebied. 

Wat hem in zijn lezingen onderscheidend maakt is het rijke palet aan onderwerpen dat hij behandelt, zoals neurologie, perceptie, cognitieve psychologie, marketing, branding en design. Tussen deze kennisgebieden legt hij niet voor de hand liggende verbanden en weet hij met humor zijn toehoorders te verrassen en te informeren over hun eigen bewustzijn, merkgedrag en emoties. Want geen leuker onderzoek dan zelfonderzoek.


Meer informatie: www.miazo.com